söndag 28 mars 2010

Träna känslor

När jag var på väg ut för att jogga i morse frågade F: Mamma ska du träna nu?
Jag: Ja, det ska jag.
F: Ska du träna dina känslor?
Ehhh.. vad svarar man då!? För att inte brista ut i asgarv.. gullkillen!

Dom tränar sina känslor på förskolan, eller snarare så tror jag dom pratar om känslor. g
Glädje, sorg, ilska och allt vad man kan känna...

När jag kom tillbaka fick jag en anknytande kommentar:
Mamma - du blev svettig av att träna dina känslor.. haha..

Dagens träning: blev 45minuter jogg och lite core-träning hemma
Den här veckan har jag lyckats med målet igen! Så skönt!

Passade på att köpa nya joggingskor när vi var i Nacka Forum under eftermiddagen. Blev inga Nike som jag helst vill ha. Det blev ett par Adidas - gillar egentligen inte det märket men dom var visst kompatibla med NIKE+ som jag så gäärna vill ha. Måste skaffa det snart.

F och R såg på BarnTV imorse och där bakade man maränger - det blev dom väldigt sugna på att göra så innan maten gjorde dom en plåt. Kolla in dom fina marängerna!
Det blev två med kanel, tre med karamellströssel och två med silverkulor.. en saknas på plåten.. några råttor delade på den.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar