måndag 15 mars 2010

En innehållsrik helg

Helgen blev minst sagt full med saker att göra.

Det började med fasters begravning på fredageftermiddagen. En väldigt fin begravning i Fresta kyrka i UpplandsVäsby. Det är så jobbigt med begravningar, inte bara för att man sörjer själv utan att se alla andra sörja är nästan jobbigare. Framför allt den närmsta familjen.
Efter begravningen bar det iväg till församlingshemmet, jag hade förväntat mig kaffe och sju sorters kakor. Men icke.. här var det buffe och vin.. det var väldigt trevligt! Jag och yster satt med våra gotländska släktingar.

På lördagen vaknade jag och lilla mannen tidigt för ovanlighets skull.. nä skämta bara.. som vanligt 0530.. yippie! Men vi gick upp och hade det väldigt mysigt hela fm tills det att vi skulle till mormor.
Egomamman ville ju träna ;-) och så blev det. SATSCorePulse på Sickla. Insåg hur dåliga mina vanliga träningskor är.. har hört att man ska byta ut dom vartannant år.. det har gått många sånna på mina skor..
Men nu blir det dags att köpa nya..

Sånna här vill jag ha. NIKE Zoom Fly Quick Sister.


På sent på lördageftermiddagen när vi fixat lite hemma drog vi iväg till morfar och Ella. Vi skulle dit och se Melodifestival och sova över båda två. F tyckte det var så kul att både han och hans mamma skulle sova över.. lite crazy.
F dansade loss till Melodifestivalen.. hur skön som helst.
Synd bara att inte Salem al Fakir vann, min absoluta favorit! Så bra! Ja, inte bara den låten. Tycker han är väldigt bra jämt.


Söndagen tillbringade vi på morfars parkering.. !? Det är nämligen så att på morfars parkring står det TVÅ stycken mindre snöplogar. Ahlmann 1 och Ahlmann 2 dom är vääälidgt intressanta om man är en kille på tre år..
Vi var där i två timmar! Låter kanske lite jobbigt, men saken var den att det var ju kanonväder igår. Solen sken - och den sken för fullt på parkeringen och det lilla berget bakom parkeringen. Ella fick gå och hämta fika sen satt vi på det lilla berget vid parkeringen i solen. Folk trodde nog vi var lite knäppa.. hihi.. men vad spelar det för roll..

Så det var vår härliga helg!
Och den ena delen av träningsmålet klarade jag denna vecka. Det var de två SATS-passen.

Ikväll har jag kört ett av veckans två SATS-pass. Det lär bli två cykelpass denna vecka varav ett är avverkat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar