söndag 18 april 2010

Jordgubbar...

Vad härligt det är med jordgubbar! Fanns återigen härliga gubbar till ett bra pris när jag och F handlade idag. Tyvärr så är dom nog inte så bra för miljön.. Har väl flugits en bit.
Men jag åt dom med andakt jag lovar! F sover och jag var sugen efter en klen middag. Eftersom jag visste vad som fanns i kylen så föll jag INTE för suget att ta något onyttigt.
Det blev jordgubbar med keso! Men kvällen är inte slut ännu..

Har tyvärr en ovana att trycka i mig mackor när jag känner mig sugen och dessutom är själv hemma.
Som ni kunde läsa häromdagen - glass och godis.. Helt galet!
Därför är det extra viktigt för mig att inte ha något som jag kan okynnesäta exempelvis goda kakor, eller nåt annat smarrigt jag är svag för. Jag måste hålla mig stenhårt.
Därför blir jag så glad när det finns goda, nyttiga frukter eller bär som jag kan stoppa i mig istället och bli nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar