onsdag 19 maj 2010

Lunchspinning

Idag har jag jobbat hemma, passade på att köra ett lunchpass Spinning (45) på SATS Sickla. Tog i för kung och fosterland, ja jäklar vad svettigt det blev ;-) och kul förstås.

I veckan började SATS med Sommarpasset. Nästan samma upplägg som tidigare två pass/vecka MEN nu får man köra ett pass "utanför" gymmet. Det här pågår i 12 veckor. Kommer jag klara det? Absolut - träna två dagar/vecka men kanske inte en av dom på SATS.

Mina mål:
Promenera 1*dag till/från jobbet (5*vecka)
Träna 3*vecka (vill få till 3 joggpass/1 styrka)

Mitt långsiktiga mål är att springa 10 km under 60 minuter i höst. Ska planera in något lopp som får bli måldatum.

Ska skaffa mig en Nike+grej så jag kan mäta längden och sätta upp utmaningar för mig själv. Sen kan jag ju oxå vara med på tävlingar som "att springa jorden runt med Joel Kinnamann" och Nike.. Springa med Joel vore ju nice.. Då hade det nog inte varit nåt problem att få till motivationen.. Snacka om mmmorot :-)

Status denna vecka:
2*promenad
2*träning (1jogg/bål+1spinn)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar